torsdag 12 augusti 2010

Marmorera papper, klipp och klistra - Collagedags!

Jag har länge känt ett sug efter att marmorera papper! 
Liknande känsla gnagde i mig då jag skulle göra eget papper och vips stod där med en bytta full av återvunnet nermalet papper och torkade blommor. Man ska se till att skapa innan tillfället försvinner i flykten.
Nu stod jag vips på Kafé Grannen där en bok plötsligt sa "köp mig", vilket jag naturligtvis gjorde! 

Titel: "Marmorera och dekorera med papper och färg" skriven av Per & Kerstin Nilsson.

Inhandlade sedan oljefärge, cellulosapulver och något så knasigt som oxgalla.
Nu har jag tokmarmorerat men väldigt basic - ska i framtiden försöka mig på de fina teknikerna "Old dutch" som gamla böcker hade runt sina pärmar. 


Verkligen kul och inspirerande - men tålamodet prövas!

Här kommer collaget "Fjärilen och orden" :



...följt av bilden "Tub":




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar