onsdag 23 september 2009

Nakenhud



Visar här några bilder som jag ställde ut på Loftet, vid Hedmanska gården och Lilla torg i Malmö, under Kristihimmelsfärdsdagen i år. Jag är med i en kreativ förening som heter Magma Syd där jag blev sugen på att dra igång en utställning och lyckades få med mig andra fantastiska skaparglada medlemmar.
Temat vi valde i arrangörsgruppen var: "Utslagen - Inslagen". Man kan ju vara utslagen som i att vara trött, ha fått en tand utslagen, fått utslag på kroppen, vara utslagen ur samhällssystemet och utslagen som en blomma! Inslagen kan ni själva leka med tanken av...

Jag är fascinerad av minimalistisk poesi, så som japansk haiku där varje ord får en speciell innebörd. Samt hur man bygger upp en haiku med en scen, en händelse och i sista raden något som överraskar och binder samman de två första raderna. Jag älskar upplevelsen i ögonblickspoesin!
Mina kortdikter skrevs under ett år. När jag bearbetat dem började jag illustrera till mina egna ord.
I denna etikett finns några smakprov.

På min hemsida finns även en pdf med de tolv verken jag ställde ut. Ej original men tryckta på finfint tryckeri och ljusäkta papper.
Är du intresserad av att köpa något blad i A3-format så kostar de 350 kr/st. + frakt. Bara att kontakta mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar